Burilović: Inicijativom Tri mora dodatno ojačati odnose sa Slovačkom


Objavljeno: 09. 06. 2017. , Ažurirano: 21. 06. 2017.


Održan Hrvatsko-slovački inovacijski forum

Zbog jačanja postojećih bilateralnih odnosa i otvaranja prostora za buduću poslovnu suradnju, Hrvatska gospodarska komora, u suradnji s Veleposlanstvom Slovačke Republike, organizirala je Hrvatsko-slovački inovacijski forum koji se održao 20. lipnja u HGK, kao dio službenog posjeta slovačkog predsjednika Andreja Kiske Republici Hrvatskoj.

„Slovačko tržište važno je Hrvatskoj. Ukupna robna razmjena Hrvatske i Slovačke u 2016. godini iznosila je gotovo 500 milijuna eura, od čega je izvezeno robe u vrijednosti od 176 milijuna eura, a uvezeno u vrijednosti od 324 milijuna eura. Hrvatska je deficit nadoknadila prihodima od pružanja usluga Slovačkoj u iznosu od 253 milijuna eura, ponajprije u turizmu. Samo prošle godine 400 tisuća slovačkih turista posjetilo je RH, ostvarujući više od dva i pol milijuna noćenja. Jadran je ostao omiljena destinacija slovačkih obitelji, ali i nautičara“, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović dodajući da su, osim turizma, najperspektivnija područja buduće suradnje autoindustrija i energetika te jačanje potencijala Luke Rijeka i Luke Vukovar.

„U interesu nam je i jačati gospodarske odnose sa Slovačkom putem inicijative Tri mora, koja je važna za cijelu Srednju Europu, ponajprije zbog povezivanja i jačanja gospodarstava zemalja Višegradske skupine i Hrvatske“, naglasio je Burilović.

„Ulaganja slovačkih tvrtki u Hrvatsku gotovo su pet puta veća nego investicije hrvatskih kompanija u Slovačku. Hrvatska i Slovačka imaju dobru suradnju u više područja i na više razina, uz EU i NATO te putem inicijative Tri mora. Zato moramo učiniti mnogo više kako bi se uravnotežio deficit u robnoj razmjeni te investicijama“, rekla je predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović. „Zadatak nam je postići viši stupanj razvoja na razini najrazvijenijih zemalja EU, preuzimati vodeću ulogu u svim kohezijskim politikama te smanjivanju razlika između članica EU“, rekla je Grabar-Kitarović dodajući kako Hrvatska i Slovačka putem gospodarske suradnje i razmjene iskustava, trebaju iznaći projekate utemeljene na znanju i inovacijama kao pretpostavka bržem razvoju, dugoročnom rastu te stvaranju novih radnih mjesta.

„Mi, Slovaci, kažemo da je hrvatsko more ujedno i slovačko s obzirom na to koliko Slovaka ljetuje svake godine u Hrvatskoj“, rekao je predsjednik Slovačke Republike Andrej Kiska dodajući kako Slovačka ima potrebu za kvalitetnom radnom snagom koju investitori sve teže pronalaze. „Tko želi biti uspješan mora biti sposoban iskoristiti mogućnosti velikog tržišta. Iz Slovačke u svijet idu visokoinovativni proizvodi iz područja informatike, navigacije, ali i autoindustrije, poput letećega auta, čija je prodaja počela“, rekao je Kiska te dodao da Hrvatska Slovačkoj može pomoći u području turizma i pri promociji ljepota slovačke zemlje, a Slovačka Hrvatskoj putem zajedničkih projekata sa slovačkim tvrtkama koje generiraju proizvode veće dodane vrijednosti.

Forum je okupio 19 slovačkih i 45 hrvatskih tvrtki, a raspravljalo se o inovacijama, digitalnom gospodarstvu, inteligentnim rješenjima, pametnim gradovima, venture capital fondovima, poslovnim anđelima, e-trgovini, e-mobilnosti i e-financijama. Predstavili su se i nacionalni inovacijski sustavi te mogućnosti konkretne poslovne suradnje dviju zemalja, nakon čega su održani poslovni razgovori hrvatskih i slovačkih gospodarstvenika.

„Slovačka ima razvijenu automobilsku industriju te je jedno od važnih tržišta za isporuku autodijelova, a AD Plastik istražuje mogućnosti pozicioniranja na tom tržištu. Forum je dobra platforma za upoznavanje novih partnera“, istaknuo je izvršni direktor za strateški razvoj tvrtke Ad Plastik Hrvoje Jurišić dodajući da autoindustrija ima potrebu za visokoobrazovanim kadrovima koje je teško pronaći te ih moraju i sami obrazovati.

„Politiku obrazovanja trebalo bi usmjeriti u stvaranje potrebnih kadrova“, rekao je Jurišić te je istaknuo novi inovativni projekt AD Plastik u Jankomiru, izgradnju nove tvornice – bojenje interijera.

Direktor tvrtke Stemi Marin Trošelj istaknuo je da je forum dobra prigoda za promociju njihova proizvoda koji je globalno prepoznat. „Trenutno smo prisutni u 30 zemalja, a Slovačka je jedna od njih u manjem dijelu. Smatramo da im možemo pomoći u unapređivanju njihova poslovanja. Naš je proizvod edukativni robot pomoću kojega možemo druge ljude naučiti kako se rade roboti. Želimo stvoriti prve kontakte da bi u budućnosti olakšali izlazak na slovačko tržište“, rekao je Trošelj.