Predstavljena Nacionalna kampanja „STOP ozljedama na radu“ 2016. – 2018. i Nacionalnog projekta „Živjeti zdravo“ - Zdravlje i radno mjesto, prehrana i tjelesna aktivnost


Objavljeno: 22. 02. 2017. , Ažurirano: 07. 03. 2017.


Zavod za unapređivanje zaštite na radu u suradnji s HGK Županijskom komorom Split predstavio je prvu nacionalnu kampanju u području zaštite na radu. Kampanju su poduzetnicima Splitsko-dalmatinske županije predstavile više stručne savjetnice Zavoda Marina Borić i Vanja Glogovac.

Nacionalna kampanja STOP ozljedama na radu 2016. – 2018. prilika je za podizanje svijesti o potrebi sprječavanja rizika na radu, uključivanje zaštite na radu u strateške i operativne planove poslovanja te uspostavu aktivne suradnje i djelovanja svih ključnih sudionika unutar radnog procesa na poboljšanju i unapređivanju mjera sigurnosti i zdravlja zaposlenih. U njezinoj provedbi mogu sudjelovati sve tvrtke, ustanove i poslovni subjekti koristeći praktične interaktivne vodiče: za analizu ozljeda na radu, izradu procjene rizika, izradu programa osposobljavanja radnika za rad na siguran način, provedbu unutarnjeg nadzora, izbor povjerenika radnika za zaštitu na radu te izradu, donošenje i provedbu Akcijskog plana mjera i aktivnosti radi unapređivanja zaštite na radu. Navedeni vodiči mogu se preuzeti na web-stranici Zavoda www.zuznr.hr.

U drugome je dijelu prezentacije dr. Krešimir Sučić sa svojim suradnicima predstavo Nacionalni projekt „Živjeti zdravo“ koji provodi Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. Aktivnosti Nacionalnog projekta „Živjeti zdravo“ osmišljene su kroz pet komponenti: Zdravstveno obrazovanje, Zdravlje i tjelesna aktivnost; Zdravlje i prehrana, Zdravlje i radno mjesto, Zdravlje i okoliš. Poseban naglasak je stavljen na komponentu Zdravlje i radno mjesto gdje su tvrtke partneri u provedbi projekta.

Projekt „Tvrtka prijatelj zdravlja“ usmjeren je zaposlenicima i potiče uvođenje posebnih oznaka za radna okruženja koja zaposlenicima omogućuju usvajanje zdravih životnih navika, promiču zdravlje na radnom mjestu te iskazuju pozitivnu brigu o zdravlju djelatnika. Kako bi utvrdili ispunjava li tvrtka potrebne uvjete, tim stručnjaka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) dolazi u nadzorni posjet tvrtki, a predviđena su i predavanja za djelatnike tvrtke prema definiranim temama: pravilna prehrana, tjelesna aktivnost, zdravstvena ispravnost namirnica, zlostavljanje na radnom mjestu i upravljanje stresom, pušenje, alkohol, zlouporaba droga i kockanje, okoliš i zdravlje.

Oznaka „Tvrtka prijatelj zdravlja“ dodjeljuje se na vremensko razdoblje od dvije godine, a svrha projekta je sveobuhvatno i cjelovito unapređenje zdravlja na radnom mjestu kroz edukaciju djelatnika, provedbu prilagodbi unutar radne sredine te jačanje sposobnosti radno aktivne populacije za očuvanje i unapređenje vlastitog zdravlja.

Na predstavljanju je sudjelovalo četrdesetak poduzetnika, te stručnjaka zaštite na radu koji su nakon prezentacije iskazali interes za aktivno uključivanje u obje kampanje.