Uzvanici i sudionici seminara Kako poslovati s Portugalom
Izvor: HGK

HGK: Veliki potencijal za povećanje suradnje s Portugalom


Objavljeno: 19. 02. 2018. , Ažurirano: 19. 02. 2018.


"Glavna zadaća HGK je predstavljati interese hrvatske poslovne zajednice kod kuće i u inozemstvu. Intenzivno radimo na internacionalizaciji poslovanja naših članica i ovaj seminar je nastavak tog procesa. Želimo puno aktivniju suradnju s Portugalom jer smo zemlje članice EU, a sa zajedničkim BDP-om od gotovo 230 milijardi eura imamo trgovinsku razmjenu ispod 100 milijuna eura. Te brojke pokazuju da postoji veliki potencijal za povećanje suradnje, stoga se nadam da ćemo danas doći do novih informacija koje će olakšati poduzetnicima da pronađu poslovne partnere u Hrvatskoj i Portugalu", istaknuo je Želimir Kramarić, potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU, na seminaru Kako poslovati s Portugalom u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Veleposlanstva Portugala u Hrvatskoj.

ZelimirKramaric_800x516.JPG

Potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić; Izvor: HGK.

Glavni cilj seminara bio je upoznati hrvatske tvrtke s poslovnim mogućnostima u Portugalu te ih istovremeno informirati i pripremiti za posjet hrvatske gospodarske delegacije Portugalu koju HGK organizira u svibnju ove godine.

Jorge Manuel Da Silva Lopes, veleposlanik Portugala u Hrvatskoj, predstavio je svoju državu kao zemlju jakog identiteta, ali tradicionalno otvorenu za gospodarsku suradnju. "Portugal i Hrvatska imaju jako dobru suradnju, kako politički i ekonomski, tako i kulturno. Trgovinska razmjena nam posljednjih godina raste, ali ne koliko bi trebala i zato smo danas ovdje, da poboljšamo i ubrzamo te procese", poručio je Da Silva Lopes.

Jorge_Manuel_Da_Silva_Lopes_800x498.JPG

Veleposlanik Portugala u Hrvatskoj Jorge Manuel Da Silva Lopes; Izvor: HGK.

Član uprave Portugalske agencije za izvoz i ulaganja (AICEP) João Dias, predstavio je trenutnu gospodarsku situaciju i mogućnosti poslovanja u Portugalu. "Brojne internacionalne kompanije ulažu u Portugal. Privlačimo ih kao ulaz u EU, ali i kao odskočna daska za osvajanje tržišta od 260 milijuna ljudi koji govore portugalski diljem svijeta. Imamo dobro obrazovanu radnu snagu i jaki smo u tehnološkim inovacijama pa mnoge kompanije imaju R&D centre kod nas. Njegujemo startup kulturu, a dobra prometna infrastruktura i povezanost, uz državne poticaje ulagačima koji doprinose proizvodnji i otvaranju novih radnih mjesta, privlače investitore iz cijelog svijeta", pojasnio je Dias.

Petric_Obradovic_Dias_800x450.JPG

Andrea Petrić i Ines Obradović iz HGK te Član Uprave Portugalske agencije za izvoz i ulaganja (AICEP) João Dias; Izvor: HGK.

Andrea Petrić, viša stručna suradnica u Sektoru za međunarodne poslove i EU, predstavila je navike potrošača u Portugalu, poslovnu kulturu, dosadašnju bilateralnu gospodarsku suradnju Hrvatske i Portugala i usluge koje HGK nudi prilikom izlaska na inozemna tržišta.

Predstavljene su i uspješne priče hrvatskih tvrtki koje su već prepoznale potencijale portugalskoga tržišta na kojem uspješno šire svoje poslovanje.

Ana Barjašić, direktorica u tvrtki Connectology, govorila je o tome kako pronaći ulagače i prikupiti financijska sredstva u Portugalu. "Imaju vrlo razvijeno tržite poslovnih anđela, a Vlada kroz natječaje udvostručuje sredstva koja oni investiraju. Za poduzetnike početnike Portugal je idealno tržište zbog brojnih poticaja i fondova koji su im na raspolaganju", naglasila je Barjašić.

Darija Škare iz tvrtke Bifix objasnila je kako se ta kemijsko-prerađivačka tvrtka iz Buja u Istri probila na portugalsko tržište. "Izvozimo preko 85 posto proizvodnje, a ključ je bio u prezentaciji proizvoda. Mi smo specifična branša pa moramo imati izrazito kvalitetan proizvod i povoljnu cijenu kako bismo se nametnuli. Još smo 2010. napravili analizu portugalskoga tržišta, pronašli distributera, a onda smo usmenom predajom došli i do drugih partnera. U sedam godina smo od 21.000 došli do 1 milijun eura izvoza u Portugal", istaknula je Škare, dodavši da su taj rast pratila stalna ulaganja u modernizaciju proizvodnje.

Juraj Sinanović iz Real Grupe pričao je o njihovim iskustvima u Portugalu. "Već smo četiri godine na portugalskom tržištu i jako smo zadovoljni dosadašnjom suradnjom. Tamo zapošljavamo gotovo isključivo Portugalce i time se ponosimo, kao i našim rezultatima", izjavio je Sinanović. Kao izazove s kojima se susreću naveo je relativno skupu radnu snagu, konzervativne banke i jezičnu barijeru, dok su pozitivne strane kvalitetni radnici i dobra poslovna klima.

Trgovinska razmjena između Hrvatske i Portugala za prvih 11 mjeseci 2017. godine iznosila je 79,5 milijuna eura, s tim na da na hrvatski izvoz otpada 53,5 milijuna, dok smo iz Portugala uvezli roba i usluga u vrijednosti 26 milijuna eura. Najviše izvozimo proizvode od kože, čarape, lijekove i strojeve za obradu gume i plastike, a glavni uvozni proizvodi iz Portugala su nepremazani papir i karton, gume te svinjsko meso.

Potencijal za jačanje suradnje postoji na području trgovine sirovinama, poluproizvodima i proizvodima u drvnoj industriji, petrokemiji i elektroindustriji. Portugal je zainteresiran za ulaganja u hrvatski turizam i turistički marketing, izgradnju golf terena i turističke infrastrukture. Graditeljstvo, izgradnja sustava za korištenje prirodnih izvora energije i sektor zaštite okoliša također su od interesa za ulaganja u Hrvatsku, a valja spomenuti i mogućnosti suradnje u joint venture projektima u području graditeljstva i infrastrukturnih projekata u bivšim portugalskim afričkim kolonijama i jugoistočnoj Europi.