Održan Okrugli stol Knin - sjecište željezničkih pravaca


Objavljeno: 21. 04. 2017. , Ažurirano: 05. 05. 2017.


Nema demografske obnove bez razvijene željeznice.

Okrugli stol Knin – sjecište željezničkih pravaca održan je 28. travnja u Uredu HGK za područja posebne državne skrbi – Knin.

slika_12.jpg

Izvor: HGK 

Okrugli stol nastavak je tematskih konferencija kojima Sektor za promet i veze HGK želi pridonijeti promjenama poslovne klime u Hrvatskoj, otvoreno progovarajući o svim problemima koje imaju pojedine djelatnosti iz područja transporta, nudeći i rješenja kojima se mijenja stanje i otvaraju perspektive rasta.

Sudionici rasprave bili su državni tajnik za infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić, vršitelj dužnosti gradonačelnika Grada Knina Nikola Blažević, potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, predsjednik Udruženja luka Tomo Krilić, direktor Pristupa infrastrukturi, HŽ Infrastruktura Ratko Almer, rukovoditelj operativno-komercijalnih poslova u Luci Šibenik Marijan Bilić, direktor Luke Split Siniša Stanojević, direktor Luke Zadar Nikola Dragičević, predsjednik uprave tvrtke Micro projekt iz Splita Mladen Šimunac, predstavnik tvrtke Mobilita Evolva Ivan Šimunec, direktor Područja infrastrukture Bihać u Željeznicama Federacije BiH Samir Alagić, glavna inžinjerka u Sekciji STD Novi Grad u Željeznicama Republike Srpske Radmila Đajić, predstavnica Div Grupe Ana Velić, predstavnik tvrtke Knauf d. o. o. Dinko Ninić. 

Uz navedene paneliste u kasnijoj su raspravi sudjelovali i Denis Ikić iz ŽK Zadar, dugogodišnja gradonačelnica Knina Josipa Rimac, Bože Krce iz tvrtke Kepol terminal d. o. o., Ivan Pukec iz Lučke uprava Zadar, Ante Kunčić iz Sindikata prometnih vlakova Hrvatske itd.

GLAVNI ZAKLJUČAK OKRUGLOG STOLA

Cijena transportne usluge za RH ne bi trebala biti glavni kriterij za određivanje priorita kod željezničke infrastrukture jer željeznica i kad nije isplativa važna je za demografsku obnovu, migracije ljudi od kuće do posla, škole itd. Otvaranje poslova dolaskom tvrtki ili otvaranjem novih tvrki u poduzetničkim i slobodnim zonama rezultirat će ostankom ljudi u njihovim gradovima i selima te boljom kvalitetom života s većim izborom radnih mjesta. Uvođenjem integriranog prijevoza putnika koje se može financirati iz EU fondova te modernizacijom željezničke infrastrukture ostvaruju se mnogo veće koristi nego što je cijena željezničkog prijevoza. Gospodarski razvoj i demografska obnova trebaju biti prioritet za RH.

Samo usklađenim djelovanjem svih sudionika u kreiranju prometne politike i strategija te svih subjekata uključenih u transportni proces moguće je imati kvalitetan i siguran transportni sustav koji će ponuditi usluge prijevoza koje će biti konkurentne i otvoriti nove mogućnosti zapošljavanja, jačanja i unapređenja postojećih prometnih pravaca, a u konačnici i razvoja čitavog društva. Samo brz, jeftin i pouzdan transport može jamčiti povećanje prijevoza privlačenjem roba i putnika na naše prometne pravce.

Okruglom stolu prisustvovalo je više od 60 predstavnika gospodarstva, ekonomski stručnjaci, predstavnici resornih ministarstava, gradova i županija te drugih javnih tijela.

Okrugli stol organizirali su Sektora za promet i veze i Udruženje luka ŽK Rijeka, pod pokroviteljstvom Grada Knina.