Hrvatski parketi osvajaju vanjska tržišta


Objavljeno: 17. 01. 2018. , Ažurirano: 17. 01. 2018.


Devet hrvatskih proizvođača parketa predstavilo se na Međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex 2018, koji se održao od 12. do 15. siječnja u Hannoveru, u Njemačkoj. Organizator zajedničkoga sudjelovanja bila je Hrvatska gospodarska komora. Na ukupnoj površini od 420 četvornih metara svoje su proizvode predstavile tvrtke: Drvoproizvod, Evolen, Fi Ma, PPS Majur, Spačva, Pana, Exportdrvo i Pan parket.

Brojne su domaće tvrtke već etablirane na njemačkom tržištu, na koje otpada dobar dio hrvatskog izvoza u drvu, a budući da više od 60 posto izlagača i posjetitelja dolazi izvan Njemačke, četverodnevni je sajam u Hannoveru prilika da se obnovi suradnja s dosadašnjim kupcima i partnerima te intenzivno traga u uspostavljaju kontakta s novim potencijalnim kupcima i tržištima.

''Sajam Domotex ključan je u pozicioniranju hrvatskih parketa na europskoj i svjetskoj razini. Na ovom smo sajmu našli kupce, koji su bili ključni za naš razvoj, a ujedno smo otvorili nova tržišta poput Azerbajdžana i Irana'', izjavio je Slaven Suknjajić, izvršni direktor tvrtke Evolen d. o. o.

''Tvrtke su iznimno zadovoljne 18. izlaganjem na najvećem svjetskom sajmu podnih obloga Domotex 2018. Teško je reći sada koliko je ugovoreno novih poslova, no tvrtke su iznimno zadovoljne upitima. Ne samo da se obnavljaju već postojeći ugovori sa starim kupcima nego hrvatski parket traže i Britanci, Iranci, Azerbajdžanci, Libanonci i Japanci, koji su prije radili s Poljacima i Kinezima, a sad se okreću kvalitetnijim proizvodima u koje se naši drvoprerađivači uklapaju i cijenom i rokovima isporuke'', rekao je Petar Ćurić, tajnik Udruženja drvo-prerađivačke industrije.

''Bez obzira na naše teško stečene i izborene pozicije u Europi i svijetu te prepoznatljivosti naše najvrijednije sirovine, hrvatskog slavonskog hrasta, proizvoda od njega (parketa, seljačkih podova), bez konstantnog rada, zadržavanja kvalitete i standarda, traženja novih kupaca i novih tržišta, promicanja i marketinških aktivnosti, moguće je lako izgubiti teško stečene tržišne udjele jer je konkurencija iznimno agresivna", izjavio je Filip Galeković, izvršni direktor tvrtke PPS Galeković.

Proizvodi od slavonskog hrasta prepoznat su brend i zauzimaju važno mjesto na njemačkom tržištu proizvoda od drva. Njemačka je uvijek bila pokretač europskog i svjetskoga gospodarstva i naše je tradicionalno tržište za izvoz drva, drvnih proizvoda i namještaja.

Domotex 2018 jedan je od najvećih i najznačajnijih svjetskih sajmova podnih obloga na kojem izlaže više od 1320 izlagača iz 67 zemalja. Svake godine predstavlja nove trendove podnih obloga te se smatra najznačajnijim poslovnim događajem u svijetu za podne obloge. Pokazatelj je važnosti ovog mjesta taj da čak 60 posto izlagača i poslovnih posjetitelja dolazi izvan Njemačke.

''Novi trendovi i te kako odgovaraju hrvatskim parketarima, parket od masivnog drva poput slavonskog hrasta i jasena ponovno je, naime, u modi, bilo da je riječ o rustikalnom, modernom ili ekstravagantnom skupom stilu, a hrvatski ga parketari, koji posljednjih godina prate i kvalitetu i inovativnost vodećih europskih proizvođača, mogu proizvesti. Vrijeme je da svoju proizvodnju parketa godišnje ujedinimo pod jednim marketinškim imenom, odnosno brendom za svjetsko tržište, koje bi nam donijelo i rast narudžbi i rast profita najmanje 5 do 10 posto'', kaže Deni Kelava iz tvrtke Pan Parket.