Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin pri HGK Branimir Palunko
Izvor: HGK

Prva stručna analiza razvoja tržišta autoplina u Hrvatskoj


Objavljeno: 08. 05. 2017. , Ažurirano: 08. 05. 2017.


U organizaciji Zajednice za ukapljeni naftni plin pri Sektoru za energetiku i zaštitu okoliša HGK, 8. svibnja, u HGK je predstavljana Analiza utjecajnih faktora na ciljeve Strategije razvoja autoplina u Republici Hrvatskoj.

"Tema je pogođena, aktualna i nužna, a izradom analize tvrtke su prepoznale važnost institucionalnog djelovanja, što HGK obvezuje na još kvalitetnije djelovanje", istaknula je direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK Marija Šćulac Domac dodajući da nakon ove tehničke analize treba krenuti i prema izradi strategije razvoja ove djelatnosti. "Zajednica za ukapljeni naftni plin jedna je od najaktivnijih u komorskom sustavu, nakon godinu dana njezina djelovanja pokrenuto je niz inicijativa koje su pozornost usmjerile na sektor ukapljenog plina. Ovaj je dokument i dobra podloga u izradi nove energetske strategije te značajno pridonosi energetskoj politici u cjelini", istaknula je Šćulac Domac navodeći da HGK u potpunosti stoji uz aktivnosti ove Zajednice.

Skupna_800x450.jpg

Skup je otvorila direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK Marija Šćulac Domac; Izvor: HGK.

Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin pri HGK Branimir Palunko istaknuo je istinsku važnost suradnje svih sudionika koji su pridonijeli izradi ove analize, a potpredsjednik Zajednice Josip Kelemen istaknuo je kako je riječ o prvoj takvoj stručnoj analizi tržišta autoplina u Hrvatskoj, koja koristi metode SWOT i PEST. "Analiza utjecajnih faktora dio je projekta za izradu Strategije razvoja autoplina u RH, koju provodi Zajednica za ukapljeni naftni plin HGK, a planirana je i izrada mini studije utjecaja automobila s autoplinom na okoliš. Analizu je izradio Oskar - Centar za razvoj i kvalitetu, pod stručnim vodstvom Marka Beškera", naveo je Kelemen.

"U analizi utjecajnih faktora na ciljeve strategije razvoja autoplina u RH sudjelovale su 52 organizacije kroz četiri radionice na kojim se koristila kombinacija pisanih intervjua, razgovora te rasprave", kazao je Marko Bešker, direktor Centra za razvoj i kvalitetu – Oskar. "Prije provođenja istraživanja utvrđeni su ciljevi strategije razvoja, među kojima je najvažnije bilo osigurati društvenu klimu za sustavno poticanje pregradnje motornih vozila starije generacije na autoplin, osigurati subvencioniranje pregradnje i subvencioniranje transporta ukapljenog naftnog plina (UNP) na otoke te intenzivirati razvoj infrastrukture za autoplin u područjima koja su time deficitarna", naveo je Bešker.

MarkoBesker_800x450.jpg

Marko Bešker, direktor Centra za razvoj i kvalitetu – Oskar; Izvor: HGK.

Organizacije koje su sudjelovale u istraživanju smatraju kako je važna opredijeljenost interesnih partnera za prelazak na autoplin koju podupiru udruge i organizacije, javni mediji, tvrtke, korisnici i servisi itd. Mišljenja su da dobru priliku čine EURO 20 zahtjevi za smanjenje CO2, dobra praksa članica EU o podršci zamjene dizela i benzina UNP-om, rezultati istraživanja o smanjenoj emisiji CO2 u okoliš pri korištenju UNP-a, raspoloživost dovoljnih količina iz domaće proizvodnje, opredijeljenost za proširenje UNP infrastrukture, veća zaposlenost, manji troškovi građana i gospodarstva. Prijetnjom smatraju bojazan da Vlada RH neće podržati ideju subvencioniranja transporta UNP-a, neopredijeljenost tijela javne vlasti za podrškom, neuključenost ostalih ministarstava u provođenje osim ministarstava okoliša i prometa, manjkavosti akcijskog plana energetske učinkovitosti u odnosu na UNP, nedovoljnu informiranost i educiranost, mogući utjecaj zagovornika prioriteta vozila sa elektropogonom, neuključivanje sindikata itd. "Pred nama je veliki izazov, a kod izrade strategije razvoja njezina implementacija će biti ključ svega", istaknuo je Bešker.

Analiza je svečano uručena predstavnicima ministarstava zaštite okoliša i energetike, financija te unutarnjih poslova, predstavnicima akademske zajednice, HAZU, tvrtkama INA, Petroplin, Centar za vozila Hrvatske, kao i Hrvatskoj stručnoj udruzi za plin, Hrvatskoj udruzi za sigurnost u prometu, Sektoru za promet i veze HGK, uvaženim pojedincima itd.