Predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin HGK Branimir Palunko
Izvor: HGK

Dani alternativnih goriva i 14. LPG Summit: Hrvatska proizvodi dvostruko više ukapljenoga naftnog plina nego što troši


Objavljeno: 02. 12. 2016. , Ažurirano: 07. 12. 2016.


Na Danima alternativnih goriva 2016. i 14. LPG Summitu jadransko-jonske regije koji okupljaju znanost, gospodarstvo i najbolje poslovne prakse iz LPG sektora, u Stubičkim se Toplicama okupilo 229 sudionika iz 27 zemalja.

Tijekom tri radna dana prikazano je 125 znanstveno-istraživačkih radova koji mogu unaprijediti poslovanje tvrtki povezanih s energetskim i prometnim sektorom. Glavni naglasak na Summitu bio je na primjeni Direktive 94/14 EU o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva, usvojene 22. listopada 2014. godine, a koju je dosad u potpunosti uspjelo provesti samo sedam zemalja članica EU.

Među njima nije Hrvatska. Kako bismo izbjegli novčane kazne iz Bruxellesa, u idućoj godini moramo dovršiti procese donošenja obvezujućih zakonskih i podzakonskih akata, uključujući Zakon o infrastrukturi alternativnih goriva i Nacionalni operativni program, koje Direktiva, o kojoj ovisi budućnost europskog zraka, propisuje.

Publika_800x252.jpg

Publika na LNG Summitu; Izvor: HGK.

Domaći gospodarstvenici su na Summitu iskazali nezadovoljstvo i zabrinutost jer, kako smatraju, u Hrvatskoj se favoriziraju samo određena alternativna goriva, unatoč tomu što pravila EU zabranjuju davanje prednosti. Primjer toga jest drastični pad vozila s pogonom na autoplin, za razliku od zemalja EU gdje je u uzlaznom trendu, unatoč tomu što Hrvatska proizvodi dvostruko veće količine ukapljenoga naftnog plina od trenutne potrošnje.

"Zbog liberaliziranog uvoza bez ograničenja vrste i starosti vozila, praktički smo postali zemlja za automobilski otpad EU. Imamo nenormalno mnogo vozila na dizelski pogon, uglavnom starije generacije, koji znatno zagađuju okoliš te ugrožavaju zdravlje ljudi i po tome smo na razini Bugarske i Rumunjske”, istaknuo je predsjednik Zajednice za ukapljeni naftni plin pri HGK Branimir Palunko i dodao da, ako istinski želimo poboljšati kvalitetu zraka, kojeg je najveći zagađivač sektor prometa, moramo razmisliti kako prijeći na alternativna goriva ili smanjiti broj od gotovo 400.000 motornih vozila starije generacije, koji znatno zagađuju zrak i okoliš.

ZvonimirJerolimov_800x450.JPG

Zvonimir Jerolimov iz Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK; Izvor: HGK.

Sudionici poslovnih skupova na Danima alternativnih goriva pozdravili su poreznu reformu koja je u tijeku, smanjivanje poreznog opterećenja izmjenama Zakona o javnoj nabavi, istaknuvši da je to bilo nužno te je naglašeno da gospodarstvenici od nove Vlade RH očekuju i više razumijevanja za vlastite, hrvatske energetske izvore, poticanje uporabe alternativnih goriva u vozilima starije generacije, daljnji razvoj mreže za punjenje električnih vozila, jačanje infrastrukture za stlačeni prirodni plin te podučavanje javnosti prednostima alternativnih goriva.Također, na Summitu su dodijeljena 44 naziva, priznanja i nagrade za najbolje projekte, medijske radove i kampanje za "Ambasadore alternativnih goriva za 2016.”, najbolje promotore alternativnih goriva u primjeni Direktive EU.

Organizator Dana alternativnih goriva i 14. LPG Summitu jadransko-jonske regije jest Euro Energy, uz suorganizaciju Hrvatske gospodarske komore. Organizatori su i za iduću godinu najavili Dane alternativnih goriva kao svojevrsnu platformu za razmjenu poslovnih iskustava i analiziranje postignuća u primjeni Direktive 94/14 EU i drugih strateških dokumenata koji se odnose na ekologiju i energetsku učinkovitost.