Raste izvoz kozmetičkih proizvoda

Pixabay

Zajednica za deterdžente i kozmetiku Hrvatske gospodarske komore, koja okuplja 40 proizvođača i veletrgovaca kozmetičkih proizvoda u Hrvatskoj, pridružila se europskom udruženju Cosmetics Europe*. Budući da je Hrvatska dio EU tržišta te su hrvatski kozmetički proizvodi u skladu s EU regulativom, članice Zajednice za deterdžente i kozmetiku su i službeno htjele postati članovi ovog europskog udruženja kako bi tako lakše zastupale svoje interese te se ujedno pravovremeno upoznale sa svim novostima vezanima uz zakonsku regulativu koja se priprema za tu granu industrije.

"Članstvo u europskim i međunarodnim organizacijama od velike je važnosti za Zajednicu za deterdžente i kozmetiku HGK jer je za uspješno poslovanje neophodno raspolagati sa što više pravovremenih informacija. Upravo to nam omogućuje članstvo u europskim udruženjima poput A.I.S.E. i Cosmetics Europe koje imaju izravan pristup propisima u pripremi te mogućnost lobiranja pri Europskoj komisiji. Osim što na taj način mogu zaštititi interese naše industrije, ujedno potiču i različite projekte vezane za zaštitu okoliša, kvalitetu proizvoda i sigurnost potrošača te doprinose ugledu i pozitivnom stavu javnosti u odnosu na našu industriju", rekla je poslovna tajnica Zajednice za deterdžente i kozmetiku HGK Marina Biškupec dodajući da se u kozmetičkoj industriji u Hrvatskoj zadnjih nekoliko godina bilježi kontinuirani rast. U razdoblju od 2012. do 2015. godine ukupan prihod porastao je za 79 milijuna kuna.

2017-08-02-KozmetikaIzvoz_534x189.jpg

Kozmetički proizvodi – ukupan prihod u milijunima kuna (crveno: Proizvodnja kozmetičkih proizvoda; plavo: Proizvodnja sapuna, deterdženata i proizvoda za čišćenje); Izvor: FINA; obrada: HGK.

"Hrvatski kozmetički proizvodi svojom kvalitetom pronašli su svoje mjesto na tržištu i uspješno konkuriraju stranim proizvodima. Izvoz kozmetičkih proizvoda u 2016. je iznosio 10028 tona i gotovo se udvostručio u odnosu na 2011. kada je iznosio 5792 tone. Mnogi mali proizvođači proizvode prirodnu kozmetiku temeljenu na prirodnim sirovinama našeg podneblja te su svojom ponudom kvalitetnih proizvoda učvrstili svoj položaj na tržištu", pojašnjava Biškupec.

Prema podacima Cosmetics Europe, upravo su europske države vodeći globalni proizvođač kozmetičkih proizvoda sa 77 milijardi eura godišnje, a slijedi SAD sa 64 milijardi eura te Kina s 41 milijardom eura. Francuska i Njemačka glavni su europski izvoznici pri čemu njihov izvoz čini više od 55 posto ukupnog izvoza europskih država. Više od 5000 tvrtki u Europi bavi se proizvodnjom kozmetike i kozmetičkih proizvoda, od čega su 4900 male i srednje tvrtke, a njihov broj je u neprekidnom porastu. U proizvodnji je zaposleno 190.000 osoba.

*Cosmetics Europe je europsko udruženje proizvođača kozmetičkih proizvoda i proizvoda za osobnu njegu te predstavlja više od 4000 tvrtki.