Autor: pixabay

Održan Okrugli stol o aktualnostima za društva za zastupanje u osiguranju


Objavljeno: 04. 07. 2016. , Ažurirano: 07. 11. 2016.


Glavna tema Okruglog stola bila je primjena nove Direktive (EU) 2016/97 o distribuciji osiguranja koja donosi brojne promjene u osigurateljnoj djelatnosti. Ovo je drugi okrugli stol koji HGK organizira u suradnji s Udruženjem zastupnika u osiguranju HGK te Hanfom.

Novosti koje donosi Direktiva o distribuciji osiguranja (EU) 2016/97, investicijski osigurateljni proizvodi, etika u osiguranju te integralni informacijski sustavi za osiguravatelje bile su teme okruglog stola o aktualnostima za društva za zastupanje u osiguranju održanog 1. srpnja u HGK.

"Ovo je drugi okrugli stol koji organizira HGK u suradnji s Udruženjem zastupnika u osiguranju HGK i Hanfom, radi sve većih potreba za obavještavanjem i obrazovanjem zastupnika u osiguranju", rekla je pomoćnica direktora Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Vanja Dominović, naglašavajući važne teme (financijsku pismenost, povezivanje financijskih institucija s poslovnim subjektima te suradnju svih udruženja financijskih institucija u edukaciji  djelatnika).

"Ovo je važno mjesto sastanaka i razmjene ključnih informacija koje izravno utiču na naše poslovanje," rekao je predsjednik Udruženja zastupnika u osiguranju HGK Petar Rebernišak, ističući važnost novosti koje donosi Direktiva o distribuciji osiguranja (obvezna petnaestosatna edukacija, novi investicijski proizvodi, izazovi u svakodnevnoj praksi osiguranja, odnosi među poslovnim partnerima, ponašanje na tržištu itd.).

"Direktiva o distribuciji osiguranja (EU) – IDD u potpunosti mijenja prethodnu Direktivu u tom području te će biti primijenjena na hrvatsko zakonodavstvo, a rok je 23. veljače 2018. S pripremama je potrebno početi odmah te upoznati javnost i sudionike na tržištu s time što ona donosi", istaknula je Ljiljana Orlovac iz Hanfe. Novost u direktivi je pojam posrednika u osiguranju, koji obuhvaća vanjske i unutarnje kanale distribucije brokere i zastupnike u osiguranju, sporedne posrednike u osiguranju, kreditne institucije, investicijska društva, društva za osiguranje, internetske stranice i druge medije. Direktiva propisuje pravila kod internetske prodaje te registar u koji ulaze sva imena ovlaštenih i povezanih posrednika i zastupnika.

"Predviđeno je i neprekidno stručno osposobljavanje (najmanje 15 sati godišnje), provjera znanja te obrazovanje jer stupanj stručnosti valja podići na višu razinu", rekla je Orlovac te dodala da je definirano i rješavanje pritužbi i sporova, uvjeti obavještavanja i razrada uvjeta ponašanja u prodaji osiguranja, tj. prekograničnog pružanja usluga i strože odredbe u smislu zaštite potrošača. "Predviđeno je i prijelazno razdoblje od godine dana, a do 2020. godine pripremit će se izvješće o primjeni Direktive", napomenula je Orlovac.

"Zbog povećanja udjela investicijskih osigurateljnih proizvoda na osigurateljnom tržištu, potrebno je omogućiti malim ulagateljima na unutarnjem tržištu bolje razumijevanje različitih investicijskih proizvoda jedinstvenim dokumentom s ključnim informacijama", napomenuo je Željko Jukić iz Croatia osiguranja, dodajući da je to usmjereno na zaštitu klijenata, koji moraju znati kakav proizvod kupuju te trebaju biti upoznati sa svim pozitivnim i negativnim elementima u vezi s rizikom ulaganja.

Primjer investicijskog osiguranja života (KID) – Pioneer Funds, kao vrste osiguranja života kod koje su osigurateljna i investicijska komponenta odvojene, a ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, predstavio je predsjednik Udruženja društava za upravljanje investicijskim fondovima HGK Hrvoje Krstulović, dodajući da klijent treba znati što kupuje, a proizvod mora moći usporediti s drugim sličnim proizvodima. Moraju biti opisani dodatni rizici, troškovi, prinosi.

"Etično je poslovanje od presudne važnosti za razvoj svake tvrtke, a ogleda se u  usmjerenosti na klijente koji su upućeni. Pridonosi pozitivnoj organizacijskoj kulturi, važan je dio društvenoga kapitala te može biti i alat menadžmenta. Daje komparativnu prednost, konkurentnost, ugled te stvara bolji dugoročni imidž tvrtke",  istaknula je Marija Novak-Ištok iz tvrtke Gendar d. o. o.

Integrirani informacijski sustav CRM-a za agencije, koji obuhvaća sva gledišta poslovanja te je prilagođen za zastupnike u osiguranju i brokere, predstavio je Dražen Vukotić iz tvrtke Superius idea d. o. o.