Izvor: Wikipedia

Na Zagrebačkom velesajmu održan međunarodni poslovni skup Snaga sajamske industrije – danas i sutra


Objavljeno: 09. 06. 2016. , Ažurirano: 30. 08. 2016.


U cijelom svijetu 8. lipnja obilježio se prvi put Global Exhibitions Day, odnosno Dan sajamske industrije.

Tom prigodom u Kongresnom centru Zagrebačkog velesajma organiziran je međunarodni poslovni skup Snaga sajamske industrije – danas i sutra.

Skup su pozdravile voditeljica podružnice Zagrebački velesajam Dina Tomšić i direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba, izaslanica gradonačelnika, Martina Bienenfeld.

Konferencija je sadržala i dvije panel rasprave: Sajmovi – Platforma poslovne i društvene komunikacije i Gospodarstvo treba sajmove.

Uvodničar u prvi panel bio je Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije, koji je u svom izlaganju istaknuo da je promocija hrvatskoga gospodarstva na sajmovima u zemlji i inozemstvu jedna od glavnih aktivnosti Hrvatske gospodarske komore. Otvaranje novih tržišta i jačanje pozicije na tradicionalnim tržištima samo su jedan od načina na koji se potiče internacionalizacija poslovanja te posljedično proizvodnja i zaposlenost.

U drugom su panelu izneseni dobri primjeri iz prakse i što sajmovanje znači različitim granama industrije. Nužan je kontinuitet nastupa na sajmovima jer nedolazak ima štetne utjecaje na poslovne partnere, kupce i ministarstava raznih zemalja, pokazatelj je krize u poslovanju, odnosno toga da je tvrtka ugašena ili prodana.

Unatoč sveprisutnim internetskim modelima komuniciranja i prodaje, sajam kao izravan marketing kojega karakterizira komunikacija licem u lice ostaje i dalje vodeći element koji bitno pridonosi lancu prodaje.

Sajmovi doživljavaju i promjene: sve su više specijalizirani, traju kraće, dopunjuju se različitim sadržajem, a prate ih i stručni skupovi. Uz sajmove se više vežu konferencije, prezentacije, okrugli stolovi, posjeti postrojenjima i objektima, a sve kako bi se dala veća važnost.

Izvoz je, uz investicije i potrošnju, čimbenik koji zatvara, ali i pokreće novi gospodarski ciklus. Sajmovi su najbolje mjesto, odnosno mehanizam pokretanja izvoza, a time i izravnog doprinosa gospodarstvu.