Kvaliteta kredita u djelatnosti trgovine


Objavljeno: 07. 11. 2017. , Ažurirano: 08. 11. 2017.


Problematika kvalitete kredita, odnosno udjela djelomično naplativih i potpuno nenaplativih kredita u ukupnim kreditnim plasmanima aktualizirana je s početkom globalne krize. Znatan pad ukupne potražnje, domaće i inozemne, utjecao je na financijske rezultate poslovanja većine poduzetnika, pa je i otplata kredita postala sve veći teret za poslovanje, dok je rast nezaposlenosti i zaustavljanje rasta neto plaća imalo isti efekt na stanovništvo. Taj je proces bio prisutan u većini članica EU, ali je Hrvatska bila među članicama najsnažnije pogođenih krizom pa je i taj problem bio izraženiji. Rast udjela loših kredita posebno se isticao kod kreditnih plasmana nefinancijskim društvima, ali je postojala znatna razlika među pojedinim djelatnostima. Trgovina je kao druga djelatnost po veličini u hrvatskom gospodarstvu i djelatnost čiji je rast u razdoblju od 2000. do 2008. godine najviše utjecao na ukupan rast BDP-a, znatno utjecala na rast ukupnih kreditnih plasmana. Stoga je i po rastu vrijednosti i kretanju udjela loših kredita bila među djelatnostima koje su se najviše isticale u razdoblju koje je uslijedilo.

 

Kvaliteta kredita u djelatnosti trgovine (.pdf)