Hrvatski štand na sajmu BIOFACH
Izvor: HGK

Deset hrvatskih proizvođača devetu godinu na eko-sajmu Biofach u Nürnbergu


Objavljeno: 15. 02. 2017. , Ažurirano: 20. 02. 2017.


Otvoren je 28. Međunarodni sajam ekoloških proizvoda Biofach 2017. u njemačkom gradu Nürnbergu gdje će u naredna četiri dana više od 2.500 proizvođača predstaviti svoje proizvode. Riječ je o jednom od najvećih i najznačajnijih sajmova takve vrste u svijetu, a prema procjeni organizatora očekuje se više od 48.000 posjetitelja.

Devetu godinu zaredom, ovoj najznačajnijoj eko-manifestaciji, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, pridružilo se i deset hrvatskih eko-proizvođača koji svoje proizvode predstavljaju na zahtjevnom svjetskom tržištu eko-hrane, čija se vrijednost godišnjeg prometa procjenjuje na 55 milijardi eura. To su tvrtke: Annapurna, Art of Raw, Bobica, Ecogos, Exploria, Hermes International, Jan Spider, Luxor, Vegetariana i Viridis Farm.

ZaklinaJurisic_800x450.JPG

Pomoćnica direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Žaklina Jurišić; Izvor: HGK.

"Mala ekološka poljoprivredna proizvodnja, poput hrvatske, može doći do izražaja jedino putem zajedničkih aktivnosti te organiziranih nastupa na događanjima kakvo je BIOFACH. Organiziran i osmišljen nastup ekoloških proizvođača na tržištu, svakako predstavlja potencijal za daljnje unapređenje ekološke proizvodnje u RH", rekla je pomoćnica direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Žaklina Jurišić, dodajući da interes za eko proizvodnjom u Hrvatskoj raste. "Prostora za rast još ima s obzirom na činjenicu da je tek nešto manje od 5% korištene poljoprivredne površine uključeno u ekološku proizvodnju. Domaća potražnja raste, a tržište od 500 milijuna EU potrošača nam je otvoreno", istaknula je Jurišić.

Naime, hrvatski eko proizvođači dio su EU zajednice koju čini 185 tisuća poljoprivrednih gospodarstava, odnosno ukupno više od 306 tisuća poljoprivrednih proizvođača, prerađivača i uvoznika u poslovanju ekološkom hranom.

"Naglasak smo stavili na slatke, ali zdrave namaze, u kojima nema dodanog šećera i palmine masti. Kako su kokosovo i maslinovo ulje te agavin sirup sastojci naših čokoladnih namaza, osobe koje paze na zdravlje mogu bez bojazni uživati u čokoladnim okusima. Vjerujemo da ćemo s ovim adutima naći mjesto na tržištu EU", rekao je Damir Šket, direktor tvrtke Vegeteriana d. o. o.

"Jedini smo certificirani proizvođač ekološke čokolade iz kakao zrna u Hrvatskoj. Kako naše tržište nije dovoljno veliko, ovo je prilika da pronađemo partnere u EU za plasman tamnih čokolada – 'Eko-Nadalina'. Mi smo već prisutni na europskom tržištu, no vrijeme je da i naše organic čokolade pronađu kanal do zahtjevnog EU-potrošača. Vjerujem upravo da ćemo dugoročno taj kanal uspostaviti ovdje na BIOFACHU", rekao je direktor Luxora Marinko Biškić.

Sajam Biofach održava se pod pokroviteljstvom IFOAM-a (Međunarodne organizacije za ekološku poljoprivredu).