Sudionici okruglog stola na Danu hrvatskih prijevoznika
Izvor: HGK

Manjkava regulativa i visoki fiksni troškovi smanjuju konkurentnost domaćih prijevoznika


Objavljeno: 07. 11. 2017. , Ažurirano: 07. 11. 2017.


U Svetom Martinu na Muri, 6. studenoga održan je stručni skup Dani hrvatskih prijevoznika

"Svjesni smo da je primarni cilj gospodarske politike Hrvatske jačanje gospodarstva, ali osim proizvodnje i izvoza treba staviti naglasak i na razvitak prijevoza. Proces jačanje se neće odvijati sam po sebi, već je potrebno da svi čimbenici usklade svoje djelovanje kako bi se postigli što bolji rezultat. Poduzetnici, stručna javnost i institucije moraju raditi skupa", istaknula je potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj na otvaranju stručnog skupa Dan hrvatskih prijevoznika, u organizaciji HGK, pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

"Važnost ovog sektora pokazuje brojke, udio djelatnosti prometa i skladištenja u ukupnom BDP-u Hrvatske je 4,5 posto, a sa 75.000 radnika zapošljava 6 posto ukupno zaposlenih u državi. Zato HGK kroz svoja udruženja poduzima brojne aktivnosti na izradi boljeg zakonodavnog okvira i eliminaciji nelojalne konkurencije na tržištu", naglasila je Čagalj, dodajući kako su ovakvi susreti odlična platforma preko koje struka može kod institucija lobirati za svoje interese.

Državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Nikolina Brnjac, izjavila je da smo već četiri godine u EU pa možemo vidjeti kako je to utjecalo na prijevoznike. "Ulazak nam je donio niz prednosti, nema više dozvola i čekanja na granicama, ali stigla je i konkurencija te imamo i neke druge probleme poput nedostatka vozača", poručila je Brnjac.

Međimurski župan Matija Posavec okupljenim poduzetnicima je kazao kako je na njima da daju prijedloge, a javni sektor ih onda mora popratiti. "Mi smo jedini u Hrvatskoj iskoristili model koncesija za javni linijski prijevoz pa svaki naš srednjoškolac ima pokriven trošak prijevoza, a i naši prijevoznici su se tu odrekli dijela svoje zarade kako bi pomogli zajednici", izjavio je Posavec, naglasivši da županija može industriji pomoći poticanjem učenika da upisuju zanimanja vezana za prijevoz, koja su trenutno deficitarna.

Upravo je nedostatak vozača, uz manjkavu regulativu, najveći problem prijevoznicima. Muče ih i skupo gorivo, veliki fiksni troškovi i općenito višestruko veća davanja nego u zemljama u okruženju, što rezultira manjom konkurentnošću cijele branše. Na dva okrugla stola u okviru skupa raspravljalo se o zakonodavnom okviru koji, prema mišljenju prijevoznika, dozvoljava ne samo nelojalnu nego i ilegalnu konkurenciju te o mjerama potrebnim da industrija ojača u odnosu na međunarodnu konkurenciju. Apelirali su na državu da što prije donese novu regulativu i pomogne u rješavanju nedostatka radne snage.